Asheeq Ali yang merupakan aktivis mahasiswa telah digantung selama
satu semester dan didenda RM200 kerana penglibatan beliau dalam
demonstrasi tangkap MO1 Ogos lepas.
Memetik tulisan beliau;
Saya digantung satu semester dan didenda rm 200.
Saya persoal kenapa perlu didenda 200 walaupun gantung sudah satu hukuman yang serious.
Pengerusi panel berkata saya menyalahi undang-undang. Saya berhujah
bahawa tiada sebarang kes di mahkamah terhadap saya. Dan ia tidak
diterima!
Ini adalah satu kezaliman yang tidak akan saya terima.
Tindakan ini jelas menzalimi Asheeq Ali.
Jgn sekat hak asheeq sbg rakyat malaysia. Kalau dah boleh mengundi pilihanraya, maka ada hak bersuara demi negara.